Батьки мають знати, що:
1. З метою підвищення педагогічної культури та надання інформації батькам про умови прийому дітей у школах обладнані “Куточки для батьків”, які містять:
- Наказ директора про створення та склад психолого-педагогічної комісії;
- Перелік необхідних документів про прийом дітей до школи;
- Графік роботи психолого-педагогічної комісії;
- Основні показники готовності дитини до шкільного навчання (фізичні, розумові, особистісні та соціально-психологічні);
- Перелік можливих завдань або питань співбесіди;
- Матеріали про особливості організації та методики навчально-виховного процесу шестирічних першокласників;
- Види домашніх завдань (малюнки, поробки з природничого або іншого матеріалу);
- Перелік необхідних навчальних предметів для першокласника;
- Поради психологів і педагогів щодо виховання дітей, режиму дня, харчування шестирічних дітей.
Про умови прийому до школи можна дізнатися через запрошення-об’яви на дверях школи та будинків мікрорайону, де проживають майбутні першокласники, зателефонувавши до школи.
2. Батьки обов’язково повинні відвідувати батьківські збори, тому що це одна з форм зв'язку школи з батьками і пропаганди серед них педагогічних знань. На них батьків знайомлять з планами навчально-виховної роботи початкової школи та класу, де навчається їх дитина; батьки одержують інформацію про стан успішності й дисципліни дітей, обговорюють проблеми допомоги школі в організації дозвілля школярів, їх трудового виховання тощо.
Важливими є перші батьківські збори, які покликані:
- ознайомити батьків зі школою, її освітньою концепцією, спрямованістю, навчально-виховною системою, яка здійснюється саме в цій школі;
- ознайомити з умовами навчання дітей у першому класі, особливостями навчальної програми, підручників, режиму дня;
- ознайомлення з вчителями та вихователями.
Батькам бажано брати участь у педагогічних читаннях, батьківських диспутах, що сприяють обговоренню проблем навчання і виховання, висловлюючи власну точку зору.
3. Читаючи пам’ятки для батьків майбутніх першокласників різного змісту можна своєчасно зорієнтуватись у новій для них ролі – батьків школярів, упорядкувати деякі організаційні питання, сконцентрувати увагу на потрібному.
4. Для вирішення індивідуальних питань можна звернутися до вчителя, що може призначити час консультації: групової чи індивідуальної. Зміст консультацій може бути досить різноманітним, але головною метою залишається підвищення педагогічної культури батьків, встановлення партнерських стосунків, визначення конкретних шляхів і методів спільного впливу на дитину.
5. Вчитель може познайомитись з умовами, в яких проживає дитина, відвідавши її вдома, з загальною атмосферою в домі, спрямуванням життя сім’ї, морального мікроклімату, взаємостосунків, сімейними традиціями, організації життя, місця дитини в сім’ї.
Вчитель може дати поради щодо підготовки дитини до школи, організації її робочого місця.
6. Анкетування батьків проводиться з метою вивчення потреб, нахилів, інтересів дитини, стилю спілкування у родині тощо. Анкети розробляються психологами. Батьки можуть заповнювати анкети вдома, на батьківських зборах, під час співбесіди, консультації.