Критерії оцінювання письмових робіт
(творів та переказів)
у 5-11 класах
Рівень навчальних досягнень | Бали | Кількість припустимих помилок | |
Орфографічні, пунктуаційні |
Лексичні, граматичні, стилістичні |
||
І. Початковий | 1 | 15-16 і більше | 9-10 |
2 | 13-14 | ||
3 | 11-12 | ||
ІІ. Середній | 4 | 9-10 | 7-8 |
5 | 7-8 | ||
6 | 5-6 | ||
ІІІ. Достатній | 7 | 4 | 5-6 |
8 | 3 | ||
9 | 1+1 (негруба) | ||
ІV. Високий | 10 | 1 | 3 |
11 | 1 (негруба) | 2 | |
12 | - | 1 |
Оцінюючи письмові роботи (перекази, твори), враховують наявність:
- орфографічних та пунктуаційних помилок, які підраховуються сумарно, без диференціації (перша позиція);
- лексичних, граматичних, стилістичних помилок (друга позиція).
Загальну оцінку за мовне оформлення (МО) виводять таким чином: до бала за орфографію та пунктуацію додають бал, якого заслуговує робота за кількістю лексичних, граматичних і стилістичних помилок, одержана сума ділиться на 2:
Під час виведення єдиної оцінки за письмову роботу до кількості балів, набраних за зміст переказу чи твору, додається кількість балів за мовне оформлення і їхня сума ділиться на 2:
З – 2: 9 б. МО – 4 + 6: 7 б. (9 +7) : 2 = 8 б.
При цьому якщо частка не є цілим числом, вона закруглюється в бік більшого числа.
Остаточний вигляд запису : З-2:9 б, МО - 3 - 5: 8 б. 9 б,
Негрубі помилки, повторювані, неповторювані й однотипні.
У підрахунку помилок:
2 негрубі вважати за одну помилку;
повторювані – за одну;
однотипні – на одне правило, але в різних словах – різні помилки;
5 виправлень – 1 помилка.
План не враховується. Для творів. Якщо обсяг твору значно перевищує середній, то + 1 бал (або -1бал).